Něco málo o životě autobaterií

  • Vydáno: 05.10.2015

Největším zabijákem autobaterií je teplo .Bohužel se tomu ale nedá zabránit.

Nejhorší jsou výjezdy na dovolenou k moři, kde auto odstavíte na čtrnáct dnů v horku.

Teplem totiž dochází k velkému samovybíjení, následně k sulfataci desek, které tímto jevem následně ztrácejí kapacitu. Sulfatace je hromadění či usazování síranu olova na povrchu a v pórech aktivního materiálu akumulátorů – olověných elektrodách. To, že horko akumulátoru ublížilo, se bohužel projeví až v zimě, kdy potřebujeme roztočit studený motor, jehož vnitřní odpor je větší než v letních měsících.

Zima je pro baterii lepší i proto, že nedochází k velkému samovybíjení. Také pro skladování akumulátorů při dlouhodobé odstávce auta je dobré sucho a chladno. Ideální je teplota 15 až 20 stupňů Celsia, ale nevadí ani hodnoty hluboko pod nulou.

Akumulátor však musí být nabitý. Pokud jezdíte převážně krátké trasy, pravidelně ho dobíjejte.

Akumulátoru kromě tepla hodně škodí i nečinnost

Nejproblémovější řidič je ten , který často startuje, popojíždí jen na malé vzdálenosti a k tomu například zapne další elektrospotřebiče, v létě klimatizaci, v zimě vyhřívání sedadel.

„Akumulátor se v takových situacích nemá šanci pořádně dobít. řidičům radíme , pro navrácení energie potřebné pro start je nutné podle dobíjecí soustavy průměrně ujet více než padesát až šedesát kilometrů,nebo nechat běžet motor aspon 40 min. Jakákoliv situace, kdy je akumulátor v nedobitém stavu, je špatná!